در حالت کلی زنجیره تأمین از دو یا چند سازمان تشکیل میشود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریانهای مواد، اطلاعات و جریانهای مالی به یکدیگر مربوط می شوند.
مقدمه
مجموعه ای از روش های مورد استفاده برای یکپارچگی مؤثر و کارای تأمین کنندگان، تولید کنندگان، انبارها و فروشندگان به گونه ای که به منظور حداقل کردن هزینه های سیستم و تحقق نیاز های خدمات، کالاها به تعداد صحیح در مکان مناسب و در زمان مناسب تولید و توزیع گردند.
مدیریت زنجیره تأمین هماهنگی در تولید، موجودی، مکان یابی و حمل و نقل بین شرکت کنندگان در یک زنجیره تأمین است برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخگویی و کارایی برای موفقیت در بازار. مهمترين اهداف مدیریت زنجیره تأمین شامل:
- کاهش هزینه یا کاهش موجودی ها
- افزایش مسئولیت پذیری در برابر مشتریان
- بهبود ارتباط زنجیره تأمین
- کاهش زمان چرخه تولید
- بهبود هماهنگی.
فرآیند پروژه
خدمات من در اين حوزه در قالب فعاليت های زير قابل ارائه می باشد:
- شناسایی تأمين كنندگان واجد شرايط كلی
- انتخاب سيستماتيک و اولويت بندی تأمين كنندگان
- دسته بندی تأمين كنندگان در سطوح گوناگون بر اساس معيارهای كليدی سازمان
- ارزيابی و مديريت عملكرد تأمين كنندگان
- برنامه ريزی ارتقاء زنجيره تأمين بر اساس هدف گذاری های سازمان
- ارتقاء زنجيره تأمين بر اساس معيارهای كلاس جهانی